Benieuwd wat Veenstra|Fritom kan betekenen voor uw logistieke keten?
‘’Onze klanten zien onze vervoerder vaak als verlengstuk van onze service’’
Een goed voorbeeld van een langdurige relatie van Veenstra|Fritom is die met A.S.F. Fischer BV uit Lelystad. De importeur van bevestigingsmaterialen, van schroeven en pluggen tot scheurherstellers ziet dagelijks meerdere vrachtwagens van Veenstra|Fritom hun goederen afhalen. “Onze klanten zien onze vervoerder vaak als verlengstuk van onze service. Als Veenstra langskomt dan weten zij: daar zijn de producten van A.S.F.”
De producten en concepten van A.S.F Fischer worden geleverd aan de professionele handel- en bouwindustrie. Om klanten snel en correct te kunnen beleveren is er veel geïnvesteerd in het logistieke proces. Zo werd onder andere de opslagcapaciteit fors uitgebreid en vond er verregaande automatisering plaatst bij de ingangscontrole en het orderpicken.
De samenwerking met Veenstra|Fritom is 16 jaar geleden ontstaan doordat het bedrijf te kampen kreeg met een probleem bij de pallettransporten. “We waren dringend op zoek naar een nieuwe transporteur die zou aansluiten op onze bedrijfsfilosofie. Met Veenstra|Fritom hadden we eigenlijk gelijk een match. Dit blijkt ook wel, want na al die jaren zijn we nog steeds meer dan tevreden over onze samenwerking”, aldus Danny Pijlman, magazijnchef bij A.S.F. Fischer.
Het transport naar de klanten is voor de importeur een belangrijk onderdeel van het logistieke proces. Sinds het partnerschap draagt Veenstra|Fritom zorg voor het palletvervoer. “Dagelijks komen er 2 á 3 auto’s van Veenstra|Fritom om ongeveer 75 pallets te laden. Een groot bijkomend voordeel is natuurlijk de ligging in Heeg. Wanneer vrachtwagens op de terugweg naar het noorden zijn, kunnen ze nog bij ons aan om pallets te laden.”
Danny Pijlman benadrukt nog eens dat A.S.F. Fischer uitermate tevreden is over hoe de duurzame samenwerking zich heeft ontwikkeld door de jaren heen: “Veenstra|Fritom heeft zich bij ons echt geprofileerd als een betrouwbare partner. De communicatie met hun medewerkers is van optimale kwaliteit, waardoor zendingen altijd correct en op tijd worden afgeleverd. Het persoonlijke contact ervaren wij ook als zeer prettig, alle mensen van Veenstra|Fritom denken graag met ons mee om de beste oplossingen te vinden.”
Door digitalisering en de veranderende distributiewereld is het nodig dat ook een logistiek partner zich aanpast. “Gevraagde levertijden worden steeds korter. Dat vereist een flexibele planning en dat informatie over de status van de zendingen eenvoudig te verkrijgen moet zijn. Dit is nooit een probleem geweest en dat is mede één van de belangrijkste redenen waarom ook na al die jaren nog zo tevreden zijn over Veenstra|Fritom.”
Benieuwd wat Veenstra|Fritom kan betekenen voor uw logistieke keten?
Wietze de Vries
Sales manager