Benieuwd wat Veenstra|Fritom kan betekenen voor uw logistieke keten?
Met name doordat de automatisering zo goed op elkaar is afgestemd, kunnen we beiden gestructureerd werken.
De samenwerking tussen tegelgroothandel Julius van der Werf en Veenstra|Fritom vindt zijn oorsprong ongeveer vijftig jaar terug. De eerste logistieke opdrachten vloeiden voort uit een vraagstuk over transport vanuit Italië. Wat de samenwerking kenmerkt is dat beide bedrijven met elkaar mee zijn gegroeid. “We hebben een goede samenwerking met Veenstra|Fritom. Onderling schakelen gaat uitstekend en we staan dicht bij elkaar. Met name doordat de automatisering zo goed op elkaar is afgestemd, kunnen we beide gestructureerd werken.”
Tegelgroothandel Julius van der Werf levert keramische tegels aan retailers, tegelzetters en voor projecten. Professionele medewerkers, het moderne distributiecentrum en de grote voorraad zorgen voor snelle leveringen op locatie. Daarnaast vinden bedrijven alles wat ze nodig hebben om compleet tegelwerk te leveren in de bouwshops in Sneek en Groningen. Financieel directeur Menno Poelstra: “Wij willen onze klanten gegarandeerd alle tegels binnen 24 uur in Nederland kunnen leveren. Door Veenstra|Fritom als logistiek partner is dit mogelijk, elke dag weer.”
Dat het hebben van een betrouwbare logistiek partner ook gunstig kan zijn voor bedrijfsresultaten is evident. “Vaak moeten de goederen de volgende dag worden geleverd op een bouwlocatie. Dit moet met een laadklep gebeuren en wordt altijd goed georganiseerd. Ook bij een tijdslevering kunnen wij aan op onze afspraken. Wij hebben zelfs ons verkoopkanaal kunnen verbreden doordat Veenstra|Fritom heel goed is in 24 uurs distributie binnen Nederland.” De bedrijfscultuur van Veenstra|Fritom spreekt Julius van der Werf erg aan: “De combinatie van een betrouwbare partner met een vergelijkbaar DNA en heldere en goede werkende ICT is wat Veenstra|Fritom een prettig bedrijf maakt om mee samen te werken. De mensen van Veenstra|Fritom doen wat ze zeggen: no nonsense – een man een man, een woord een woord.”
Zusterbedrijf Sanders|Fritom speelt ook een grote rol in de dienstverlening. Door deze samenwerking kunnen ook alle orders voor ‘het zuiden’ in de 24 uurs distributie worden aangeleverd. Vanuit Julius van der Werf worden de pallets al op postcode gesorteerd en in een oplegger van Sanders|Fritom gezet. Deze oplegger kan direct door naar het zuiden. De scheiding van pallets, op de basis van postcode, is aan de bron bij Julius van der Werf en wordt niet meer overgeladen in Heeg. Dit scheelt voor beide partijen werk.
Het partnerschap tussen Julius van der Werf en Veenstra|Fritom is erg hecht. Wanneer een order is gepland, wordt deze direct doorgestuurd via de IT-koppeling met Veenstra|Fritom. Zo komen er verder geen handelingen aan te pas en kan Julius van der Werf tot laat in de middag orders doorgeven. Door de kwalitatief hoogwaardige IT-koppelingen, die constant worden doorontwikkeld, komt informatie altijd juist en tijdig bij Veenstra|Fritom. Naast deze koppeling staan er ook een aantal koppeltrailers bij Julius van der Werf. “Hierdoor hebben wij nooit een maximale aantal pallets op een dag en kunnen we onze dienstverlening erg flexibel houden. Bijkomend voordeel van de goede ICT is dat Veenstra|Fritom voor alle orders die binnen Nederland een uitstekende Track & Trace mogelijkheid heeft. Zo krijgen onze klanten updates over hun leveringen.”
Benieuwd wat Veenstra|Fritom kan betekenen voor uw logistieke keten?
Wietze de Vries
Sales manager